Страници

неделя, 25 ноември 2018 г.

Шкембе с доматен сос вдъхновено от италианската кухня

  
     Когато човек става рано дори в почивни дни,при това зимни почивни дни се оказва с доста свободно време през деня.Когато този човек съм аз, в такива дни или нищо не правя или правя от всичко.Включително да изпробвам някоя нова рецепта.А тази отдавна ми се готвеше.


   Туристите когато отидат в Италия основно ядат пица и паста.Не че е лошо разбира се, но италианците имат и други ястия, които трябва да се опитат.При това са такива, които трудно се възпроизвеждат на други територии.Защото да си го кажем честно, местната храна си тежи най-много на мястото.Защото то не е само храната, а въздуха, атмосферата, готвачката, гледката от ресторанта.Всичко си оказва влияние.Затова, ако искате да бъдете пътешественици, а не само туристи, сядайте в заведенията където има повече местни хора, а не хора с фотоапарати и опитвайте местната храна.А когато сте в Рим,опитайте шкембето с доматен сос на местните готвачи.
   Ако думите ми досега, са оставили впечатление, че искам да ви откажа да приготвяте различна храна, то всъщност по скоро исках да ви предизвикам на различна територия, с други продукти да се опитвате да пресъздадете храната, която ви е харесала по чуждите земи.Тези от вас, които обичат да експериментират знаят колко е приятно, опитите да доведат до добър резултат.
   А истината е, че понякога опитите за повторение, водят до нови открития, по вкусни от оригинала.

   Тази рецепта отдавна исках да я приготвя,но не защото съм я опитвала в Рим или Италия, а защото я видях в тази много сладка кухня: My candy kitchen и отдавна преглъщах на снимките.


    Като всяка рецепта и тази минавайки през мен претърпя изменение, макар и съвсем малко, но не защото нямах доверие на готвача, а защото си познавам дегустаторите.Така че вие изберете дали да следвате оригинала или мен.За мен е важно да си нахраним хората.

     



Какво използвах за две порции:

сварено телешко шкембе
белени домати от консерва
 кафяна чашка зехтин
морков
парче целина (колкото моркова)
малка глава лук
две скилидки чесън
кафяна чаша бяло вино
сол и черен пипер
пармезан и мента/джоджен по желание




Шкембето ми беше към килограм, сварих го в тенджера под налягане (варя 40-45 минути на слаба степен и на слаб котлон) и отделих една част за тази рецепта, а останалото направих на чорба, от онази сръбската:
 -- > Шкембе чорба по съседски.
Затова не ви посочвам количеството на шкембето защото не съм го мерила.Преценете си колко ви се иска да имате в порцията.

Напоследък оставям свареното шкембе да замръзне както си е в бульона и махам мазнината която е отгоре.Ако има начин да спестя на организмите ни някоя излишна мазнина гледам да го правя.


  • Нарязах лука, морковите и целината на много ситно.Използвах глава целина, защото нея като че ли повече я обичаме от стъблата (както е по оригинал).
  • Задуших ги в половината количество зехтин.
  • Прибавих нарязаното шкембе.
  • Отделно намачках доматите от консерва.Както и при сос за паста, обичам да са ми намачкани вместо смлени.Използвах само доматите, без доматения сок, който е в консервата.По тази причина ястието ми стана почти без сос, но доматите добре попиха в шкембето.
  • Добавих доматите, налях и виното, поръсих със сол и черен пипер и оставих да се готви.
  • Когато се сгъсти ястието беше готово.Поръсих отгоре с останалия зехтин и сервирах.

Времето за приготвяне зависи от доматения сос, когато той е готов и то е готово.
Можете да си го поръсите с пармезан при сервиране, но на мен повече ми хареса без.
Ако имате мента сложете си за да се доближите до оригиналното римско шкембе.





За една екскурзия в Италия,от тези случайните съм ви разказвала тук:


За още такива последвайте линка ИТАЛИЯ от менюто на блога


За още споделени рецепти и разказани истории,заповядайте и във Фейсбук страничката на блога където се случват още повече рецепти и истории:








Няма коментари:

Публикуване на коментар