Страници

сряда, 24 август 2016 г.

Торба чушки и две рецепти


  Както неведнъж съм казвала,аз сложни рецепти рядко правя.Когато се случи е по скоро като експеримент и любопитство към крайния резултат и вкус.Така се получи и този път,придържах се към добрите стари семейни чушкови традиции.
  Много обичам когато в края на лятото на пазара продават мешани чушки,на една камара струпват и червени и зелени и малки и големи.С такива се прибирам с цяла торба.

Най-често си правя тези рецепти,които описвам тук: Лято в чинията

Но специално с тази торба се случи ето това:


   Много хора пълнят чушки с яйца и сирене.То си е класика в жанра за лятото.Повечето обаче пълнят чушките сурови.Не и в моето семейство.Ние винаги ги печем предварително.Така ги правеше баба,после родителите ми,така съм свикнала и аз.Малко повече усилие,но резултат в пъти по-вкусен според мен.Разбира се,въпрос на вкус.


Пълнени печени чушки с яйца и сирене

печени чушки
яйца
сирене
олио за намазване на тавичката/ за пържене ако са пържени


  Количества колкото повече,по-добре.Когато бях дете майка ги пържеше,после къде по здравословни,къде по мързеливи причини вече ги печем на фурна.
   Както и да ги направите,бързо ще свършат.
  Почиствате от семките (или ги изпичате почистени),обелвате и пълните със смес от яйца и сирене.
   Когато се пекат,тавичката се намазва с олио за да не залепнат.Ако са по-дебели чушките,може да се капне олио и отгоре за да се запекат добре.При по-тънки чушки,това не е необходимо,защото олиото с което се маже тавата избива и е напълно достатъчно.

  Този път му отпуснах края и си отделих няколко и за пържене,да си спомня доброто старо време,а и да ви покажа и този вариант.



  От спомената торба с чушки,след като ги изпекох останаха някои по слабички или попрепечени чушки,които не стават за пълнене,но стават за пържене или нарязани към салата от домати и краставици.

Пържени чушки

печени чушки
брашно
сол


В чиния смесвам брашно и сол и овалвам чушките.Изпържвам ги в олио или зехтин.
С домат и сирене е нещо разкошно.На салата поръсени с малко оцет и сол също.



  И накрая какъв по летен обяд от комбинирането на тези рецепти,прибавяне на нарязани домати или огромна шопска салата.По възможност сянка и чист въздух...


Да ви е лятно!

Няма коментари:

Публикуване на коментар