Страници

петък, 3 септември 2021 г.

Есенна Павлова или Павлова с праскови и мед

 

Всяко нещо, пък било то и рецепта си има своето време да се случи.
Знаете, че аз съм скарана със сладкишите.Имам толкова несполучливи и изхвърлени, че нормален човек не би припарил до захар на мое място.Аз обаче от време на време се ентусиазирам и пробвам пак и пак, докато веднъж на десет неуспеха постигам успех и то зашеметяващ.Сериозно, чак и аз не вярвам какъв разкош ми се получи този път.



Никога не съм приготвяла известния сладкиш Павлова...никогда!
Човек, който се проваля с кекс е нормално да стои далеч от такива рецепти.А то може и затова да ми се получи, Вселената се смили над сладкарската ми душа.
Разбира се нямаше да повярвате, че съм я направила, ако не ви призная, че и тук се проявих, забравих ванилията и докато пазех едни сини сливи за нея, за да има контраст и в снимката, някой ги изял.Трябваше телена мрежа да им сложа...с ток по нея.Но както и да е, каквото е, такова е.Трябваше да избирам или да снимам с праскови и круши или да отложа за да имам различни плодове за контраст.Оказа се обаче, че с праскови се получи толкова вкусна комбинация, че други плодове дори за снимка просто не ми трябваха.И ако възниква у вас въпроса защо моята Павлова не е като всички останали, аз ще ви отговоря, че според мен всеки един дори да спазва оригинална рецепта, трябва да добавя и нещо от себе си, така всеки ще е оригинален и неповторим, а нали в това се изразява кулинарния свят, в своята разнообразност.Иначе целия свят щяхме да готвим по един рецептурник.


Споделяла съм, че не обичам прекалено сладко, по тази причина захар използвах само в основата, в крема си имаше от сметаната ( дори бих използвала и сметана, която не е сладка, защото в целувчения блат има достатъчно).Това, което направих по-различно от рецептите, които съм чела е, че вместо сладко, вместо пудра захар отгоре и още захар в крема, аз поръсих сладкиша с мед. В комбинация с наличните праскови и круши се получи наистина добра комбинация.Леко трапчиви плодове със сладката основа и меда.
Идеята с меда ми дойде от един летен крем с кисело мляко и заквасена сметана, в който слагам мед и отгоре плодове и е супер.По същия начин се получи и тук.Лек меден вкус, аромат на мед също, абе изобщо разкошотия както казва един приятел.



За насоки използвах рецептата в този блог: торта Павлова
Аз разбира се намалих и промених количествата в процеса на работа и въпреки това получих една доста голяма Павлова.Честно, не съм предполагала, че от два белтъка ще се получи сладкиш за трима с допълнително.



Какво използвах:

тъй като е повече от вероятно да искате да си направите по-голямо количество, увеличете, но може при печене да разделите на две или повече и да имате мини павлови, зависи и от тавата ви

два белтъка (яйцата ми са размер L)
100 грама пудра захар
половин чаена лъжичка ябълков оцет
равна чаена лъжичка царевично нишесте
ванилия

за крема :

100 ml готварска сметана
три препълнени лъжици заквасена сметана


супена лъжица мед
(може и повече, ако обичате)

плодове: хареса ми с праскови, особено тези които имат леко трапчива нотка, защото добре се балансира със сладката основа


миксер
( знаете или пък не, аз обикновено си ползвам добрата стара готварска тел, но тук ще ви трябва техника)



  • Изваждате си миксера.Ако имате робот или човешки помощник, ползвайте ги.
  • В купа слагаме отделените белтъци.
  • Разбивате ги като добавяте пудрата захар на части.Разбивате, разбивате докато останете без ръка в моя случай и започнат да ви минават мисли, защо не си забърках един яйчен крем ами се занимавам с това.
  • В един момент обаче сместта най-накрая става гъста и ако обърнете купата си остава вътре.Не пробвайте този номер, ако не сте сигурни.Ако почнете да обръщате пред две минути купата, ще започвате всичко отначало през две минути.Десет минути със сигурност имаше, сториха ми се колкото две прекъсвания за реклами, толкова много.
  • Прибавяте оцета и нишестето и врътвате един два пъти миксера за да се смеси добре.
  • Някъде по средата на биенето на белтъците си включвате фурната на 150 градуса да се загрява и да е готова.
  • В тавичка върху хартия за печене изсипвате белтъчената или целучената смес ( след толкова биене на тези белтъци, аз не бих я наричала целувчена, но от мен да мине)
  • Така си я разпределяте сместта, че да се образува кратер в средата.Дупка, вдлъбнато, каквото там, но когато се изпече трябва да има къде да сложите крема.Аз нямам пош и дори да имах пак нямаше да го цапам, защото така разбъркано някак повече е в мой стил, отколкото изваяно с форма.
  • Печете. В оригиналната рецепта печенето беше час и половина, но моето количество беше наполовина и затова пекох около 45 минути.В някакъв момент ще видите, че е стегнало и започне ли да става леко златисто спирайте фурната.
  • Оставяте да се охлади и си приготвяте крема.
  • Разбивате готварската сметана, прибавяте заквасената.Тъй като в целувчения блат има доста захар, а и моята сметана е сладка, разбира се не сложих захар.
  • Крема си го разпределяте върху блата, но не до края а само в средата
  • Отгоре на тънка струя си напръсквате меда.
  • Плодовете може а ги нарежете отгоре, може при сервиране.Но цялата тази сладка и лека вкусотия си иска плод и леко трапчивите праскови в моя случай се оказаха добро попадение.
  • Така че, излезте от традиционната Павлова с малини, ягоди и боровинки и опитайте моята в есенен вариант.
Ще се радвам да споделите резултати!









Няма коментари:

Публикуване на коментар