Страници

четвъртък, 8 април 2021 г.

Питка венец

 


    Моите работи никога не стават съвършени.И понеже си го знам това, се старая да компенсирам с вкус и се надявам на разбиране от страна на хората, които намират и надявам се опитат моите рецепти.
   Искаше ми се по-добре да я завъртя тази питка, но в края на краищата венеца ми се получи малко като настъпан.За сметка на това си е хубава питката, а още по-добре е , че дава възможност да бъде не само като хляб, а да се сложат и различни плънки в средата.


   За тази питка използвам най-любимото ми тесто.С него правя кифлички, питки, пърленки на тиган, питки с различни плънки... Абе много си го обичам.Най-вече защото както е световно неизвестно, аз не обичам да меся, не обичам да ми лепи по ръцете тесто и когато изсъхне да го намирам по себе си на най-невероятни места.А това тесто е мазно и веднага се оформя на топка.



Какво използвам:

250 ml топло прясно мляко
75 ml топла вода
пакетче суха мая
супена лъжица захар
две супени лъжици олио/зехтин
масло - препълнена супена лъжица
едно яйце
чаена лъжичка сол
брашно 600 грама


  • Смесваме млякото с водата, маята и захарта и оставяме да се активира за около пет минути на топло.
  • Прибавяме олиото и маслото, което съм разтопила предварително.После яйцето и разбиваме.
  • Добавяме брашното и солта като първо разбърквам, а после оформям тестото докато стане на хубава гладка топка.То си е мазничко и за нула време става идеално.
  • Покрих с кърпа и оставих на топло ( пусната на най-слабо фурна за няколко минути и после изключена или някъде на слънце).
  • Това щеше да си стане обиконвена питка, която нямаше да разказвам, ако не реших да изпробвам тази много готина форма на венец, която обикновено се използва за кифлички, но напоследък забелязвам едно масово използване и за питки и хлябове.
  • Тестото се прехвърля на плот и се разточва на дебел пласт.Като цяло дължината му трябва да е съобразена с тавичката, в която ще се пече.Преценявате като завиете питката колко ще ви трябва и разточвате толкова.С нож нарязвате половината блат на лентички и завивате на руло.В този момент, ако искате някаква плънка като сирене, кашкавал или нещо друго може да я сложите в ненарязаната част.може да погледнете този пирог с плънка от месо и зеленчуци: https://svetlalola.blogspot.com/2020/10/blog-post.html
  • Завитото тесто прехвърляте в тавичка с нарязаните краища нагоре и завивате по краищата.За да се запази формата на венец, сложих по средата намазнено бурканче.
  • Оставих да втаса отново, махнах бурканчето, поръсих с брашно и пекох на 190 градуса около 40 минути.



    Тъй като съм сигурна, че повечето от вас ще ме попитат как точно става оформянето на венеца, показвам с една не много добра снимка, но мястото ми за месене честно казано не е подходящо за снимки:
   Разточвате и нарязвате на ленти половината.завивате на руло и слагате в тавата с нарязаната част отгоре.









Няма коментари:

Публикуване на коментар