Страници

понеделник, 31 май 2021 г.

Маслен кекс с ягоди

 

... и аромат на лимонови корички.



Много пъти е ставало дума за това,че аз не обичам много сладко.Какво да ви кажа, когато първите ви години минат с баба диабетичка, предполагам, че вкусът ми така се е оформил.Не че не обичам торта, обичам си, но да не е много сладка и ако нещо е сладко веднага бягам за нещо горчиво към него.И някак заради това и сладкарските ми умения са почти никакви, да не кажа че съм много зле и това е причината да няма много и сложни сладкиши в блога.Не ми се отдават и затова не мъча и себе си и вас.
От време на време обаче ми идват някакви мераци да пробвам нещо и заради пробването и заради блога и да имам повод да си поснимам разбира се.И нали е ягодово време, много исках да опитам нещо с ягоди.И то стана.Нещо необикновено се получи, една разкошна комбинация между масло, лек аромат на лимон и сочността на ягодите.




Какво използвах:

чашата ми е малка - 150 ml, с нея отмервам всичко в тази рецепта

70 грама масло
две яйца
чаша захар / аз не обичам да ми е много сладко и сложих две трети от чашата/
чаша прясно мляко
две чаши брашно
чаена лъжичка бурбонска ванилия
две супени лъжици лимонови корички
чаена лъжичка бакпулвер
щихка сол

чаена чаша нарязани ягоди



Изберете си ароматни и стегнати плодове.Дори бих препоръчала да са по-дребни, защото точно в тях няма много вода, а има повече аромат и сладост.
Когато слагате лимонова кора, имайте предвид че ако лимоните ви са купени, трябва много добре да ги измиете и подсушите.Аз използвам готови лимонови корички, защото са страшно ароматни и не ми пречи, че някой друг ги е настъргал.




  • Приготвянето си е като на всеки един средностатистически кекс.
  • Разбивате размекнатото масло със захарта.Добавяте яйцата и разбивате отново.
  • Добавяте прясното мляко, ароматите.
  • Добавяте брашното, бакпулвера и щипката сол.
  • Трябва да получите средно гъста кексова смес.
  • Слагате хартия за печене в съда за печене.Аз предпочитам хартия пред това да намазвам тавичките, но ако на вас ви е по добре така, така си направете.
  • Нарязвам ягодите на парченца върху готварска хартия и ги подсушавам внимателно.
  • Парченцата ягоди натискам в тестото.Притиснете добре с пръсти за да има плодове навсякъде.
  • Пека на 190 градуса до суха клечка.Имайте предвид, че когато има плодове печенето е малко повече.На мен не ми пречи, че кекса става силно златист от повечето печене, но ако не искате кафеви корички по средата на печенето поставете хартия отгоре.
  • По желание може да поръсите с пудра захар, но аз не слагам допълнително захар по кексовете дори да не са особено красиви.
  • Има правило да не се реже топъл кекс или хляб, но аз рядко чакам, а за този даже ми хареса повече топъл с горещо кафе.
  • Маслото, лимона, сочността на ягодите се съчетаха по един много добър начин и стана причина да ви го разкажа този кекс.






Няма коментари:

Публикуване на коментар