Страници

петък, 13 октомври 2017 г.

Бретцели/панделки с изненада




   Изисква ли се особена прецизност,търпение и старание никога не ми се получава.Много ми се искаше бретцелите да се получат на вид като от оригиналната рецепта,но не и не.За свое малко оправдание ще кажа,че все пак тестото на колегата кулинар е идеално разточено на гладка лента.Това нещо с колежката точилка не можахме да направим.
   Ако пренебрегнете вида,който стана повече като панделки,за вкуса гарантирам.Не само стават за ядене,ами и за преяждане.Особено докато бяха топли половината изчезнаха доста бързо.А и това,че на мен не ми се получиха красиви,не означава че и при вас ще са така.



Какво използвах аз:

мая прясна - 10 грама
брашно - общо три чаени чаши
топла вода - общо една чаена чаша
олио - три супени лъжици
захар - една равна супена лъжица
сол - една чаена лъжица
нарязана на ситно шунка - около две трети чаена чаша
настърган кашкавал - една чаена чаша
жълтък разбит с малко вода за намазване

Замесих си меко и еластично тесто.
Маята шупна заедно с равна супена лъжица захар,две супени лъжици брашно и четвърт чаена чаша топла вода.Времето е десетина минути.
Добавих оставалото брашно,олиото и топлата вода.Размесих.
Оставих да втасва на топло.Аз ключвам фурната на 50 градуса и пъхам вътре като вратата на фурната е леко отворена.Нещо като имитация на топла стая.
Тъй като плота ми не е голям разделих тестото на три парчета и разточвах на тънки кори.
Корите нарязвах на ленти върху които слагах шунка и кашкавал.
Всяка лента се прегъва,краищата се притискат добре.(вижте снимките,а и оригиналното клипче)
Подреждат се в тава върху хартия за печене във форми на бретцели или панделки
Всеки бретцел се намазва със смес от жълтък и вода и се поръсва кашкавал.
Пекох на 190 градуса 20 минути.



* Знаете как е с тестото,винаги слагайте една част от брашното и после добавяйте при месенето.Понякога не трябва цялото количество,понякога си иска още.
* Може да се използва всякакъв вид колбас и кашкавал,като количеството може и да е повече,стига да остане вътре.
* Размера също е по желание.При мен се получиха общо седем по-големи бретцела.






Ако рецептата Ви харесва и искате да я споделите,действайте :)

Ако историите,които разказвам и рецептите,които споделям Ви харесват,заповядайте и във Фейсбук страничката на блога:



Няма коментари:

Публикуване на коментар