Страници

понеделник, 14 октомври 2019 г.

Френска ли е, селска ли е ... Малка торта за голям рожден ден

 


   Много приятели на блога се включиха в търсенето ми на подходящата торта за рожден ден.Ама не какъв да е рожден ден, а от онези големите и не за кой да е, а за татко ми.Това честно казано си е голямо предизвикателство, защото той изобщо, ама хич не обича такива празници, още повече да се отбелязват по някакъв специален начин.Ако го питате ще отговори в любимия си черно хумористичен начин, че на неговата възраст рождения ден не било повод за радост.За него може да е така, но за мен е повод да се радвам, че си го имам до мене.Така че някак ще изтърпи пожеланията ми и тортата ми.


   Предвид способностите ми като сладкар, реших да действам на сигурно и да си купя готови блатове.В "Берьозка" продават медени блатове, така че ми свършиха идеална работа за моята специална торта.А защо реших да е френска?
   Освен да е лесна, много ми се искаше да е някак тематична тази торта.Затова в началото клонях към т.нар. Египетска торта, защото Египет ми е едно от най-незабравимите приключения и в гробници и пирамиди влизахме точно с тате.Тогава обаче срещнах по пътя на търсенето на торти  френската торта, наречена още и селска.А моята най-най-първа екскурзия беше до Париж и Дисниленд и познайте кой ме заведе там? Точно така, тате.Затова ето как планът беше измислен, трябваше да дойде само денят.


Какво използвах:

готови медени блатове - 4 броя
заквасена сметана - 500 грама
цедено мляко - 2 препълнени супени лъжици
пудра захар - една препълнена супена лъжица 
смлени орехи - една чаена чаша от 200 ml
сладко от боровинки



  • След като не правя блатовете, останалата част е лесна дори за мен.
  • Предната вечер извадих блатовете от кутията, разбърках крема от заквасена сметана, цедено мляко и пудра захар и отворих бурканчето със сладко.
  • Цеденото мляко го сложих само защото крема ми се видя прекалено гъст, а блатовете прекалено твърди.Захарта е малко, но ние не обичаме прекалено сладки сладкиши, а някои рожденници даже е по-добре съвсем да я намалят.Така, че ако решите да правите тази торта и обичате повече сладко, сложете си още захар.Не забравяйте обаче, че блатовете, а и сладкото са доста сладки.
  • Блат, крем, сладко и това е.Сладкото го накапвах върху крема с лъжица само на места, не съм го намазвала изцяло.
  • Цялата торта някак си я замазах с крем и поръсих със смлените орехи.Не ви трябва да знаете как ръсих, хвърлях с шепи, обирах от чинията тези ми ти орехи.Къде ли нямаше орехи после, добре че и на тортата останаха.
  • Не стана съвършена, но поне е направена с желание и обич.







При мен сложни торти няма, ето ви още няколко, с които да се зарадвате и вас и вашите хора:

Торта с бишкоти,сметани и малини

Бисквитена торта с домашен яйчен крем

Бисквитена торта с кокос



За първата ми екскурзия до Париж и обратно не съм разказвала, но за Египет и приключенията там:

Преди много, много години в една далечна страна ... Египет













2 коментара:

  1. Светле,
    честито на рожденника.Още дълги години да ти е жив и здрав.Моят баща за жалост вече почина.Така,че колкото са по - дълго време родителите с нас толкова по - добре.Татко хареса една сурова плодова торта , която правих навремето.Та и твоята торта е подходяща за такъв повод.
    НАЗДРАВЕ И БОЖИЕ БЛАГОСЛОВЕНИЕ В ДОМА ВИ !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Ели :) Трябва да ценим времето с родителите си.Бъди здрава и ти и семейството ти :)

      Изтриване