Страници

понеделник, 1 април 2024 г.

Коприва с ориз и яйца


Бени беше правила нещо подобно, но със спанак и си бях казала при първа възможност ще си направя с коприва, защото много обичам коприва.На село тези дни си набрах много, още не си чувствам пръстите, нищо че бях с ръкавици и беше време да задействам тази рецепта.




Какво използвах аз:

коприва
ориз

няколко стръка пресен лук
зелената част на пресен чесън (другата си я хрупах към ястието)
червен пипер
магданоз
джоджен

сол
олио




Копривата ми е около две големи чаени чаши (250ml) в нарязан вид.

Всичко зелено ми е нарязано на ситно и го задушавам в супена лъжица олио и малко вода (почти да ги покрива).Когато почти омекнат прибавям ориза една чаена чаша със същата вместимост, т.е. същата с която отмерих копривата), поръсвам с червен пипер, джоджен и сол.

Прехвърлям в тавичка и заливам с вода, като водата ми е малко повече от едно към три и ако се поеме преди да е готов ориза, доливам гореща по време на печене.

Водата е повече, защото искам ястието да е леко течно.

Правя две кладенчета и чуквам яйца в тях.

Връщам и запичам докато стегнат.

Готовото ястие го изваждам и покривам с друга по-голяма тава или кърпа или вестник за да си остане сочно, но все пак малко да се охлади.





2 коментара: