Страници

вторник, 30 май 2023 г.

Коблер с ягоди

 

   Всяка година в ягодовият сезон правя нещо ново и обикновено така се получава, че го приготвям няколко пъти, защото много се харесва.Така всяка година си имам хит на сезона, който измества всякакви други рецепти.


Първият ми опит за ягодов коблер беше сгрешен поради моята разсеяност и поради други намеси в продуктите.Но се хареса на всички и реших да повторя, но вече внимателно.Една част оправих, друга повторих и третия за мен стана перфектен и именно него ще ви разкажа.Но виждате ли не бил като първия.А първия беше... с аромат на чесън.
Вие представяте ли си, да поръчате да ви купят масло и да ви донесат масло с чесън.Опитвам, мириша, блъскам си главата откъде идва този аромат, или умирам или чинията не е била измита, всякакви мисли ми минаха през главата, още повече че и тримата, които ядоха първия облизаха чиниите без нищо да кажат...И след като започнах втория, се изясни че маслото било виновникът.
Това ми напомня как веднъж поръчах да купят шампоан Шаума със седем билки, а ми донесоха балсам Гарние с пет билки...То не било ли едно и също?
Та така де, първо имаше чесън, после забравих захар, затова я поръсих отгоре, то пък стана супер хрупкава коричка...После и ванилията сложих по средата на печенето...Ако си мислите, че всичко ми се получава, ами получава ми се, ама забавно някак.Но пък както често се случва, от грешки се раждат шедьоври или просто коблери с ягоди.Но спокойно, няма чесън в него.




Какво е необходимо:

това е малка доза, може би три порции като се има предвид, че се сервира с топка сладолед, както и с няколко пресни ягодки, ако са ви останали

може обаче и както са три порции, така и да седнете с голямата лъжица и да стане една порция, защото като се охлади аз лично нямах нужда от сладоледи и други гарнитури


около 300 грама ягоди

(разбира се може и повече, ще имате повече ягодов сос)

една чаена чаша брашно

(чашата ми е 150мл)

половин чаена чаша захар плюс още две супени лъжици

70 грама масло

бурбонска ванилена захар или само ванилия


  • Разтопяваме маслото, не съвсем течно, но да е добре омекнало
  • С малка част от маслото намазваме тавичката.
  • Нарязваме ягодите и покриваме цялото дъно, затова и вметнах, че може да сложите и повече.
  • Поръсвате ягодите с едната супена лъжица захар
  • В маслото слагате чашата брашно и захарта.Ако си прецените, че ви е малко, сложете още захар, но за мен това е пределното количество.
  • Сместта трябва да стане гъста и с лъжица я разпределяте върху ягодите.
  • Отгоре поръсвате с втората супена лъжица захар, която сте смесили с бурбонската ванилена захар или само с ванилия.Първият път когато го приготвих този коблер съвсем се бях разсеяла и забравих да сложа захарта, поради което я поръсих отгоре и то взе, че се получи страхотна захарна коричка.Затова и следващите пъти оставям захар за поръсване.
  • Печене на 190 градуса 15-20 минути докато ягодовия сос започне да си пробива път през тестото и да бълбука, а тестото стане със златиста коричка.
  • Сервира се топъл с топка сладолед.Моят сладолед беше сметанов със сладко от ягоди и се получи идеално.Тъй като имах останали ягодки към порциите сложих и няколко пресни плодчета.




Няма коментари:

Публикуване на коментар