Страници

сряда, 10 януари 2024 г.

Яхния с картофи и ориз

 


      Вече виждам как въртите очи, ама как може да се съчетаят картофи и ориз и т.нат.Не само, че могат, ами на пролет към тях добавям агнешко и се получава най-най-вкусното ястие, което ми е в личния топ 3 на ястия с агнешко.Агнешкото месо има онази прекрасна способност дори в малко количество да добави прекрасен аромат на ястието, а когато добавим и джоджен или по нашему гюзум и се получава неверотна комбинация.

Агнешко с ориз и картофи готвено на фурна

     През зимата обаче агнешко няма, не и такова което аз бих купила, затова прекроявам рецептата във вариант без месо като добавям още зеленчуци и повече гюзум.



Какво е необходимо:


500-600 грама картофи

половин чаена чаша ориз (чашата ми е от 200ml)

малка глава стар лук

червена/зелена чушка

домат от консерва

чаена лъжичка червен пипер

супена лъжица сух джоджен/гюзум

олио

сол




В малко олио задушавам ситно нарязаната глава лук, добавям червения пипер, нарязана на малки парченца чушка ( аз обичам червена, но и със зелена е вкусно), нарязан домат от консерва.

Разбърквам веднъж, добавям ориза и отново разбърквам.

Добавям щедро количество сух джоджен.

Може да довършите ястието в тенджера, може да го прехвърлите в съд за печене и да изпечете.

Нарязвам картофите на филийки и ги добавям.

Добавям вода.Водата трябва да е повече отколкото бихте сложили когато готвите само ориз.Никога не посочвам количеството вода, защотоне зная какъв вид ориз ще използвате и не искам да ви подведа.Сигуна съм, че вие си знаете колко.

Посолявам и оставям да се готви.

Ако пека във фурна пека на 200 градуса, като поръсвам още олио отгоре и ако водата се поеме преди да е готово (различните видове ориз имат това свойство) добавям допълнително вряла вода.

Аз го харесвам да е леко течно това ястие, въпреки че когато го дръпнете от котлона или извадите от фурната, то още "дърпа".






Няма коментари:

Публикуване на коментар