Страници

неделя, 5 ноември 2023 г.

Паста с доматен сос

 

    Позволявам си да ви предложа тази толкова лесна за приготвяне рецепта, защото аз си я приготвям по един мой си начин.Често съм споменавала, че поради разни там причини най-вече здравословни, в къщи не се е пържило от много години, поради което аз така съм свикнала, че в повечето ястия нищо не запържвам.Оказва се сега, че един навик който имам, всъщност е доста здравословен.Което не означава, че не обичам пържени картофи разбира се, но те са друга тема.


    Така се случи, че отдавна исках да споделя нещо с всички фенове на блога, нещо което ме притесняваше отдавна, да не кажа че и много ме дразни.Защото виждам как хора си приготвят пастата по един неправилен начин.И се дразня не за друго, ами защото искам всички да я ядат по вкусния начин.



Не обичам да давам съвети и на мен не обичам да ми дават.Когато става дума за храна, изобщо не се бъркам, всеки си има свой вкус и да натрапвам моя няма смисъл, но тъй като имам нещо като почти кулинарен блог, все пак споделям какъв е моят вкус.Защото рецептите в блога са това, което се случва в моята кухня, аз не приготвям нещо, което аз не бих яла.
С толкова много приказки искам да си кажа нещо.За пръв си позволявам да дам съвет Може да ми се разсърдите, може да не го направите, но един от вас да разбере добрите ми намерения, за мен ще е значи много.
Много често виждам в кулинарни групи, в публикации как хора сервират паста по един ужасяващ за мен начин.Слагат в чинията пресушени спагети и отгоре на върха им соса.
Не съм италианка, не се приемам за кулинарка, но ако знаете коя е кралицата на пастата, представете си нейната физиономия на моето лице.
Варите паста, готвите сос.
Малко преди да е готова пастата я прехвърляте в соса да се досготви там като прибавяте малко от водата, в която сте варили тази паста.
Никога, никога не изхвърляйте водата от пастата, защото може да ви потрябва докато довършите всичко и сервирате.Пазете си я до последно.
Дори когато си правите най-обикновени макарони с масло и сирене си наливайте по малко от водата.Не ви трябват пресъхнали, да ви пресядат.
Слагайте си от соса върху пастата при сервиране, но като допълнение.Винаги разбърквайте пастата предварително в соса, те поемат от него, стават сочни и сто пъти по вкусни.





А сега да пристъпим към рецептата все пак.


Какво е необходимо:

това е да кажем за две порции

два-три добре узрели големи домата или една малка консерва домати

две скилидки чесън

(чесъна е хубаво нещо, но не трябва да се прекалява с аромата и присъствието му)

две-три супени лъжици зехтин

сол и захар


паста

(в количеството ѝ няма да ви се бъркам, но преценете да е за вашите две порции)


  • В тенджера с вряща леко посолена вода пускам пастата.
  • В друга тенджера изсипвам настъргани доматите или консервата, зависи с какво разполагам и кое време в годината е.
  • Пресовам вътре скилидките чесън и на слаб котлон изварявам излишната вода от доматите, като в същото време те се готвят.Затова понякога ако консервата е гъста, добавям и малко вода за да може доматите да са готвени, не просто сгъстени.
  • Когато доматеният сос е сгъстен колкото ми се иска, посолявам и поръсвам с малко захар (зависи колко са кисели, като често използвам кафява нерафинирана захар, не само за да не използвам бяла, а защото придава един особен трапчивосладък вкус)
  • Така приготвям доматен сос за какво ли не, това е моят начин.Но в този случай ще правим паста, затова сварената паста изсипвам в соса, добавям лъжица две вода от тази, в която сме варили пастата и оставям няколко минути.Всъщност зависи колко още искам да е сварена пастата.Аз лично си я обичам сварена, така че оставям соса хубаво да попие и поеме, но все пак да остане рядък.По добре да ви остане сос, отколкото да имате суха паста.
  • Паста с доматен сос по мое мнение се яде гореща.Е, не да си изгорите устата и да не усещате никакъв вкус с часове наред, но все пак да е топла.
  • Сервирам готовата паста като в тенджерата винаги остава от соса и си слагам допълнително и от него.Много обичам да си накъсам пресен босилек отгоре.
  • И това е.Семпло, но винаги вкусно.И никога не ми стига.




2 коментара:

  1. Точно така обичам пастата и аз! Добре сварена и постояла в соса. Само добавям в соса и малко черен пипер, освен сол и захар, и сушен босилек! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Не можах да се логна с име, Соня Шатева

    ОтговорИзтриване