Страници

сряда, 15 ноември 2023 г.

Резени със зелении

 

Наричам ги резени или резенки, въпреки че се пекат като едно.Идеята е малко количество тесто да се пече в по голяма за него тавичка, така се получава тънък блат, който нарязвам на резени.Те са леко препечени, но сочни и се ядат по-лесно, особено в движение.Е, аз съм способна и с хляб да се накапя, но това е друга тема.
Това количество е за един или двама.Един човек може да си го яде цял ден или пък наведнъж, коя съм аз да ви броя хапките.

   За вас наличието на огромно количество зелении може да ви говори само и единствено за салата, но при мен толкова много наистина ми е много, а когато се отвори пакета е добре да се използват веднага.Затова след като ми остана половината трябваше да измисля нещо друго.И се сетих, че когато имам спанак правя или пита или тестото за тази пита пека в по-голяма тавичка с идеята да е тънка, за де нареже на парчета и да се хапва лесно.И понеже този точно вариант не съм описвала, ето как тази рецепта се появи в блога.



Какво използвах:


две яйца

две препълнени супени лъжици кисело мляко с чаена лъжичка бакпулвер вътре

сто грама натрошено сирене /моето е овче/

около петдесет грама настърган на едро кашкавал 

две супени лъжици зехтин

250 грама брашно


около чаша нарязан микс от зелении, но може и да е само спанак примерно или лапад

(размера на чашата е без значение, защото може да сложите и голяма от 250 мл , може и една шепа само, при мен толкова беше останало)


  • Смесвате всичко по реда в който съм описала съставките.Само обръщам внимане, ако сте измили зелениите в момента, да ги подсушите, правя го с готварска хартия.
  • Изсипвате в плитка тавичка, преценете да използвате такава, че да получите тънки резени
  • Печете на 200 градуса около 15-20 минути.Когато получи хубав загар е готова
  • Вадите, покривате с кърпа и след двайсетина минути режете на парчета, не много големи.Затова е подходящо за път, защото не се рони на трохи и се хапва лесно.Освен това студени също са вкусни.




Няма коментари:

Публикуване на коментар