Страници

събота, 7 юли 2018 г.

Мавърски шишчета от Испания

   В Испания и особено в Андалусия тези шишчета ги хапват по улиците.Наричат се още Pinchitos morunos и са много,много ароматни и разбира се вкусни.Тяхната родина е Северна Африка, но маврите ги донесли в Испания и така постепенно са се превърнали в испанска храна.В оригинал се правели от агнешко месо, днес обаче най-често се приготвят от свинско, дори и от пилешко.Много били популярни и във Венецуела, както прочетох докато търсех оригинални рецепти.Но тъй като не съм имала удоволствието да ги опитам там, ще се придържам към испанската версия.
   Приготвят се на скара или барбекю с дървени въглища, но аз поради липса на такива в къщи ги приготвих в добрия стар грил-тиган.


Какво е необходимо:

Необходими са ви подправки,защото те правят тези шишчета различни.

За да се придържам към оригинала разгледах няколко рецепти и всички бяха горе долу еднакви с малки разлики в подправките.

свинско месо - около 400 грама
2-3 скучани скилидки чесън
една  равна чаена лъжичка смлян кориандър
една чаена лъжичка червен пипер
една равна чаена лъжичка сух риган
една чаена лъжичка млян кимион
2 чаени лъжички сол
половин чаена лъжичка стрита мащерка 
(тя не присъстваше навсякъде,но аз имам и сложих)
половин чаена лъжичка куркума за цвят 
(може и без нея,но ако я използвайте внимавайте с количеството,не трябва да е много)
една супена лъжица зехтин



  • Месото (моето е от плешка) се почиства от ципи и мазнина и се нарязва на парченца.
  • Смесват се сухите подправки с чесъна и зехтина и с тази марината много добре се смесват парчетата месо.
  • В някои рецепти първо слагаха месото на шишчетата и тогава ги намазваха с маринатата,но аз първо ги мариновах и тогава наредих.
  • Стоят в марината поне два часа в хладилник.
  • Нагрявате барбекю,скара или както мен тиган и печете около 2-3 минути от всяка страна в зависимост колко големи сте ги нарязали.
  • Отрежете половин лимон и го сложете на скарата/тигана с отрязаното надолу и оставете за половин минута.При сервиране капнете върху шишчетата капки лимонов сок.
  • Аз ги сервирах върху арабска питка.
  • Може да поднесете с нарязани зеленчуци (домат,чушка,краставица).


Допълнение: В някои рецепти използваха и къри и/или черен пипер, така че може да пробвате да обогатите още повече вкуса.Аз лично чак такова смесване на подправки не обичам, затова използвах само посочените по-горе.




За любимата ми Испания и още повече Андалусия съм разказвала тук:


За малкото и много бяло селище Михас:


За Беналмадена и още нещо:


А за много други истории и рецепти,добре сте дошли в страничката на блога във Фейсбук:

2 коментара: