Страници

вторник, 11 юли 2023 г.

Сладкият кекс с тиквички на Ив Пиерони

 

    Или една разкошна рецепта на една още по-разкошна кулинарка Ивана.Нея отдавна съм я коронясала като кралицата на кростатите и изобщо сладките разкошотии, а когато ми трябва нещо италианско, "отивам" при нея.В списъка ми с мечти е да опитам нейните хлябове с квас, за които също има корона, но най-много нейната лазаня с рагу дето я прави незнам колко дни и нощи.С една дума, няма да остана гладна при нея със сигурност.

   А оригинала на тази рецепта може да разгледате тук:


https://buonafurcettaivana.blogspot.com/2020/09/ciambellone-di-zucchine.html


Какво е необходимо или какво използвах аз:

две яйца
половин чаена чаша захар ( чашата е с вместимост 250ml)
200 грама настъргани тиквички
200 грама брашно
100 ml олио
препълнена чаена лъжичка бакпулвер
лимонови корички 
( използвам едно пакетче на д-р Йоткер, защото много ги харесвам)
пакетче бурбонска ванилена захар 
(отново на д-р Йоткер)
щипка сол

  • Смесвам яйцата със захарта, олиото.
  • Прибавям настърганите тиквички.
  • Разбърквам всичко и тогава прибавям брашното с бакпулвера и ароматите, щипка сол.
  • Добре разбърканата смес изсипвам във форма с хартия за печене.
  • Пекох на предварително загрята на 180 градуса фурна без вентилатор както е казала Ив.
  • Печенето е около 35-40 минути, но задължително след 30тата минута проверих с дървено шишче дали е готов.
  • Зная, че на снимка ще изглежда по-добре поръсен с пудра захар, но аз не го правя, защото това което приготвям си го хапвам, а аз не обичам да имам още излишна сладост.Но ако искате, поръсете след като изстине кекса.
  • Гарантирам ви невероятен сочен и вкусен кекс.






2 коментара:

  1. Как пък съм пропуснала толкова хвалби незнам🙂! Благодаря ти, Светле за хубавите думи! Кексът ти е разкошен и се надявам сте го хапнали с удоволствие! ❤️

    ОтговорИзтриване