Страници

петък, 8 март 2019 г.

Майка ми направи палачинки

   Когато ми се ядат палачинки, не викам неволята да ми ги направи, а майка си.Тя им е специалиста и колкото и да се дърпа понякога заради разни там диетични причини, само да намекна или спомена за палачинки и не минава много време и те се появяват.Ето как в един делничен ден по никое време си хапнах разкошни палачинки, които дори си заслужиха отварянето на последното бурканче ягодово сладко.И за да е всичко още по-хубаво, майка ми  е написала рецептата (знае си ме тя), която аз с най-голямо удоволствие преписах за вас.


Какво е необходимо ( преписвам от листчето на майка) :

10 броя палачинки с диаметър около 15 см

2-3 яйца
250 - 300 грама брашно
300 ml прясно мляко
щипка сол
1 супена лъжица зехтин или олио


Продуктите се смесват в тази последователност до не много гъста течност. Да се получи като боза.
Разбитата смес се оставя да почине 30-40 минути за да се развие глутена ( брех майка какви думи ползва)
Загрява се тиган с дъно 15-20 см. Може и голям тиган, но да се слага от сместта за палачинки до размер 15 см.
Тигана се маже с масло или олио.
(майка маже директно с пакетчето масло,а ако ползва олио капва една капка и я разнася из тигана)
С черпак се сипва от сместта и щом се запече се обръща с дървена лопатка и се пече от другата страна.
Подреждат се една върху друга в затоплена чиния.
По желание готовите палачинки се мажат с масло докато са горещи (става много калорично - изрично ми го е подчертала)
Когато си ги ядем с майка наистина отдавна пропускаме тази стъпка с маслото.
Не че сме отслабнали от това, но така за успокоение :)





Палачинките са вълшебни с мед или ягодово сладко:



Рецептата за ягодовото сладко, може да намерите тук:


Друго сладко, с което не отказвам палачинки е от сини сливи:




Ако рецептите, които споделям ви допадат ще съм ви благодарна, ако ги споделяте.

Заповядайте да се запознаем и във фейсбук страничката на блога, където се случват повече истории и рецепти:







Няма коментари:

Публикуване на коментар