Страници

сряда, 31 август 2022 г.

Кюфтенца от патладжани с доматен сос

 

   Като цяло всички си имаме един отбор рецепти, които си повтаряме.И защото ги приготвяме със затворени очи и защото знаем какъв е резултатът.В забързаното ни време дори да имаме желание, в края на краищата пак залагаме на познатото и сигурното.
Има моменти обаче, в които напира желанието да опитаме нещо ново и различно, дори да не сме сигурни в резултата. И ето как днес при мен дойде този момент и се получиха едни разкошни кюфтенца от патладжани, които за още повече вкус цопнах в доматен сос, който обаче не е съвсем традиционен, но повярвайте става много вкусен и лек.Освен това ще ви разкажа как аз приготвям соса от домати без пържене, защото знаете имам човек, заради който внимавам с някои ястия, а и аз покрай него така съм си свикнала.

Цяло лято им се каня на тези кюфтенца.Причината е, че техни варианти видях при различни блогъри в Инстаграм.В крайна сметка не използвах ничия рецепта, но взех оттук и там идеи за направата им.Например една италианка изпече патладжаните, друга французойка ги свари.Италианката ги изпържи, французойката ги сервира с доматен сос и спагети.Едната сложи в тях пармезан, другата маслини и аншуа.С една дума всеки си направи свои си кюфтенца, така направих и аз

Уточнения:
Като всички кюфтета от такъв вид, има моменти, които няма как да се опишат с точност, тогава влиза в сила вашия усет за нещата и аз в процеса на разказване на рецептата ще ви посочвам къде да обръщате внимание



Какво използвах аз

патладжани (в почистено и облено състояние) - 300 грама или два средно големи
две филии стар хляб
три скилидки чесън
три супени лъжици настърган кашкавал

едно малко яйце

ако се наложи брашно - оризово/пшенично и/или галета

сол
чаена лъжичка риган

половин връзка магданоз


  • Патладжаните са почистени, задължително обелени, нарязани на големи парчета и сварени.Точно така, аз избрах да ги сваря и намачкам.
  • Много е важно да отцедите добре сварения патладжан, защото от това ще зависи колко брашно и/или галета ще използвате за спояване.Ако го отцедите добре, може и изобщо да не се наложи или ще е само една лъжица.
  • Смесвам намачкания добре отцеден патладжан с две филии намокрен и отново добре изтискан хляб.
  • Добавяте нарязан на ситно магданоз, настърган кашкавал, ригана, посолявате.
  • Разбърквате добре сместта.
  • В този момент добавяте разбито яйце, като аз ви съветвам да го разбиете отделно и да добавите първо половината и ако прецените останалата част.
  • Тук е момента, в която трябва да получим гъста смес и ако патладжаните са ви добре отцедени, яйцето е достатъчно ще сложите само лъжица или две максимум брашно.Аз напоследък слагам оризово брашно (затова и го посочвам).Може да сгъстите и с галета.При мен се наложи да сложа и малко галета.Тук е момента когато действате по усет.
  • Разбърквате добре.
  • Оформяте топчета и ги слагате в хладилника.
  • Още един момент, в който може да си помогнете, ако сместта ви е все още не много гъста и има излишна течност.Оформените кюфтенца слагате върху готварска хартия и така ги слагате в хладилника.Тя ще поеме излишна течност.
  • Стоенете в хладилника е 20-30 минути, докато се подготвите за доматения сос.
  • Печете върху готварска хартия за двайсетина минути на 200 градуса, ако прецените обърнете за да имат загар отвсякъде.
  • Моите кюфтенца ги пекох в еър фрайър на 200градуса за 20 минути.Не се наложи обръщане.



Кюфтенцата и така са вкусни, но просто си искаха доматен сос.И аз реших да направя един любим доматен сос, който е с една добавка по различен от обикновения доматен сос, който правя.

Какво използвах за доматения сос:

половин кг консервни домати или консерва и половина домати
половин чаена чаша прясно мляко
скилидки чесън
зехтин
сол
захар (ако е необходимо)




Доматеният сос с прясно мляко е нещо страхотно.Добавяйки млякото то веднага превръща киселия сос в нещо леко и благо, както би казала баба ми.Убива остротата на доматите, особено ако са пресни.
Доматият сос поради различни най често здравословни причини го приготвям малко по различно, не го запържвам, а мазнината добавям най-накрая.За мен така приготвен соса по нищо не се отличава от този в който доматите се готвят с мазнината, преди това сте пържили и чесън, всичко пръска, става една голяма омазана работа.Не че и моят не пръска, но е значително по-малко.

  • В тенджера изсипвате настъргани пресни домати или намачкани от консерва.Честно казано аз предпочитам консервите, защото доматите има вече обработка и соса не е така остър, а понякога смесвам и пресни и консерва.Решете си как го обичате.
  • Прибавяте пресован чесън.
  • Оставяте няколко минути да изври водата от доматите (особено ако са пресни) и добавяте прясното мляко.
  • От време на време разбърквате и соса е винаги под капак.
  • Когато течността изври посолявате и прибавяте малко захар, ако все пак ви киселее.
  • Спирате котлона и чак тогава наливате зехтин.Количеството е две три супени лъжици, но пак действайте по усет, колкото ви харесва.
  • Разбърквате добре да се усвои зухтина.

Кюфтенцата цопнах в доматения сос и стана нещо разкошно!

Ако опитате ще се радвам после да споделите дали са ви харесали моя вариант на патладжанени кюфтенца и моят доматен сос.



2 коментара:

  1. О, прекрасно ми звучи, обичам патладжан. Доматен сос с мляко, много интересно, непременно ще опитам следващия път, като правя. Аз също слагам олио/зехтин накрая в соса и не намирам разлика.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Никаква разлика няма...А млякото прави много нежен соса, дори малко количество

      Изтриване