Страници

сряда, 14 април 2021 г.

Картофен огретен от старата готварска книга





   Това е един много засищащ огретен.Засищащ и много вкусен.Рецептата му е от една стара готварска книга, която аз малко промених, като реших да  спестя някои утежняващи кантара процедури.Хубавото му е, че с един сравнително малък огретен може да нахраните повече хора, защото вярвайте ми от една малка порция към която сложите свежа салата и ще имате доволно нахранени хора.но честно казано, може и да не ви стигне.





Какво използвах аз:

картофи - около килограм и половина
прясно мляко - 230 ml
брашно - 1 препълнена супена лъжица
масло - 1 супена лъжица
сирене - натрошено една чаена чаша
кашкавал - около една и половина чаени чаши
подправки:
мащерка/чубрица/магданоз/черен пипер/нищо



 
   Набързо да ви разкажа оригиналното приготвяне: картофите се нарязват на кубчета и се изпържват.Приготвя се бешамел с който се объркват картофите.В тавичка се реди картофена смес, поръсва се с извара и кашкавал и така още веднъж като отгоре се настъргва кашкавал.




Как го приготвям аз:

  • Обелвам и сварявам в солена вода картофите.
  • Нарязвам ги на парчета и ги нареждам в съд за печене.
  • Приготвям белия сос, който е като бешамел, но не съвсем: в разтопено масло запържвам брашното и добавям млякото.Бъркам докато почне да се сгъстява, но не прекалено.Нещо като рядка каша.Посолявам.
  • Готовия сос го изливам върху картофите, прибавям натрошено сирене и разбърквам.Не е необходимо соса да е догоре и да ги покрива, но трябва да са разбъркани.
  • Отгоре хубаво поръсвам с настъргания кашкавал.Колкото повече по-добре.
  • Относно подправките може да експериментирате.Аз го обичам и без нищо или само с черен пипер.Но съм го приготвяла и с чубрица и с мащерка.Тези подправки според мен най много си вървят с картофи.
  • Огретенът се яде топъл,но никога горещ.Освен това като изстине стяга, но аз така или иначе го разсипвам още горещ да си изстива в чиниите.Обикновено правя и някаква салата към него според сезона.







Няма коментари:

Публикуване на коментар