Страници

понеделник, 4 март 2019 г.

Картофеният огретен, който рядко стига до чинии




  Приготвям най-различни картофени огретени, повечето от които са пълни импровизации, скалъпени на момента от налични продукти.Но има един единствен, който за мен е Огретенът.
  Преди доста години, по добре да не уточняваме колко, научих тази рецепта от една приятелка.Нели, да си жива и здрава, всеки път те споменавам с добро и пълна уста.
  Той е вкусен,засищащ и водещ до преяждане.Не го правя често и обикновено само през зимата поради  тези  негови особености.Давала съм рецептата на други хора и те после са ми казвали,че ме мразят ... с добро ха ха ха.А причината да не е стигнал все още до блога е, че рядко стига до чинии, за снимки изобщо да не говорим.
   Огретенът, който за мен си заслужава всяка една погълната калория.





Какво е необходимо (за малък огретен):

картофи - 500 грама
печени червени чушки - 5 броя 
майонеза трапезна,без добавки - 4 препълнени супени лъжици или една от малките опаковки
яйца - 2 броя големи
прясно мляко - половин чаена чаша
сол 

  • Като за начало сваряваме картофите в солена вода.Според мен колкото и да солите в последствие сварен картоф, не е ли варен в солена вода, не се получава добре овкусяването му.
  • Хубавото е, че картофите могат да се сварят предварително и да ги използвате когато искате или да си направите този огретен, защото имате останали сварени картофи.
  • Нарязваме сварените картофи и печените червени чушки.Червените чушки придават една специфична сладост, която идеално се комбинира с леката киселина на майонезата.
  • Смесваме картофите с чушките и объркваме с майонезата много добре.Ако прецените, сложете още, трябва да има майонеза по всяко картофче.Посоляваме ако е необходимо
  • Изсипваме в съд за печене и заливаме със смес от яйца и мляко,щипка сол.За моя съд, тази заливка покрива всичко.Ако ви е по широка тавичката и не се покрива,направете по-голяма доза.
  • Печем до зачервяване и стягане на заливката на 200 градуса
  • Оставяме да се охлади.В никакъв случай не се яде горещ, а само топъл.







За сладки приказки и за споделени приятелски рецепти,както и за разходки насам-натам по света и у нас,заповядайте при мен и във Фейсбук:
https://www.facebook.com/zakakvotoidae/




2 коментара:

  1. Хареса ми идеята за печени чушки вътре.
    Моята рецепта значително се различава от тази. Някой път ще опитам :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Това им харесвам на огретените, много са и най-разнообразни

      Изтриване