Страници

петък, 18 октомври 2024 г.

Село: Прясно зеле с моркови, лук и чушки

 

   Ами то май това е цялата рецепта.След като една седмица пътувахме из Турция и хапнахме доста реших да приготвя нещо просто, бързо и лесно.И есенно все пак.
    Както става на село, време за презентации нямам, но пък ми е много готино така непренудено както се и яде тук.Затова виждате старата ми мушама на масата (няма да я сменя скоро, освен ако не намеря същата), затова са и различните чинии (сбирщайн от всичките ни къщи и новите ми еденични попълнения).



Какво използвах:


половин зелка

една червена чушка

голяма глава стар лук

морков

домат


чаена лъжичка червен пипер

чаена лъжичка пул пипер


сол

олио


В супена лъжица олио задуших набързо нарязани на едро главата лук и червената чушка.Моркова режа на тънки кръгчета и също го добавям

Прибавих нарязаното зеле, разбърках и поръсих с двата червени пипера.

Залях с чаша (около 150мл) топла вода, сложих капака и оставих да се готви за около десетина минути от момента на завиране.Времето в тенджерата под налягане обикновено преценявам според това колко на едро съм нарязала зелето, според водата която добавям (зелето си пуска и течност), количеството разбира се.

Накрая махнах капака, добавих нарязан домат и оставих да се готви докато се изпари течността, като поръсих с още малко олио, защото за мен постното зеле си иска мазнина.Не да прелива от нея, но все пак да има.

Обичам прясното зеле поръсено с прясно смлян черен пипер и люто чушле.Разбира се по това време на годината последните домати са ми най-сладки, пека върхари постоянно и слагам към доматите на салата.

Какво повече ми трябваше в този есенен ден.









Няма коментари:

Публикуване на коментар