Страници

понеделник, 8 юли 2024 г.

Село: ориз със зеленчуци в летен вариант

 

По-вкусен ориз със зеленчуци не съм приготвяла отдавна. Дали защото си го направих по мой вкус (в тиган, с малко повече вода, спирам преди да поеме течността, леко кисел от пресния домат, който слагам почти в края) или пък заради зеленчуците, една част от които са от моята градинка на село, но стана разкошен!





Какво използвах за две порции:

глава лук
морков
тиквичка от тъмнозелените
чаша ориз (чаша с вместимост 150ml)
един домат добре узрял
пресен джоджен и щипка сух
сол
олио



Лук и морков задуших в малко олио.Готвя в тиган.

Добавих тиквичка нарязана на кубчета.Тиквичката е от тъмно зелените и е само измита.Тази тиквичка реално е докосвана само от дъжд и пеперудки, не био ами елфическа тиквичка. Аз чета доста фентъзи, така че и тиквичките ми са такива

Добавих чаша ориз (чаша с вместимост 150ml).

Разбърках и прибавих половин нарязани домат и нарязани листа пресен джоджен, по нашему гюзум.Поръсих и с щипка сух (винаги слагам и сух, дори когато ползвам пресен).

Залях с три чаши вода (както казах, аз така го обичам)

На половината време, т.е. когато оризът е поел вече една част от водата добавям нарязана и другата половина на домата.Разбърквам.Придава изключителен свеж вкус

Посолявам и разбърквам.Поръсвам с още малко олио.

Махам от котлона преди ориза да е поел всичката вода.

Оставям да постои под капак.

Разбърквам и сервирам.Нито горещ, нито истинал (но и студен е вкусен).

Моят начин за приготвяне на ориз.Сварен без да е преварен, но сочен.Ароматен от джоджена и с леко кисела и свежа нотка от домата, който слагам към края на готвенето.








5 коментара:

  1. Хареса ми повечето вода и че домата е един . Ще си го сготвя и аз скоро , като попреминат големите жеги. (неделя , 21 юли 24 г)

    ОтговорИзтриване
  2. Следях Ви във фейсбук с радост.За жалост от една седмица страничката Ви не излиза.Не зная каква е причината.Липсват ми Вашите разказчета за ежедневните Ви преживявания.Ще се радвам,ако отново имам достъп до нея!
    Поздрав:Мая Кръстева

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! Не зная защо така е станало, аз блокирам профили които предлагат кредити и други подобни, а щом ми пишете явно не е такъв случаят.Надявам се да е временно това

      Изтриване
    2. Дано!
      Когато изписвам името на страничката,не се появява.Когато ми пратят линк към нея,изписва,че страницата е недостъпна.Все пак манджичките ги има тук и по-често ще влизам ;)
      Но харесвам Вашите ежедневни малки разказчета за каквото и да е!
      Весела и спокойна вечер,Светле!

      Изтриване