Страници

понеделник, 24 август 2015 г.

Скално светилище и провиралка с.Лиляч

   Интересните места в България нямат край.Обвити в мистерия,свързани с приказни легенди те си чакат да бъдат посетени и разказани.Нямам претенции,че съм посетила много такива,но от всичките ми обиколки из страната към този момент за свое най-голямо постижение в търсенето на неизвестности е това място.Открих го случайно докато организирах една екскурзия в югозападна България и си бях решила,че трябва да го намерим.Беше отдавна,надявам се след мен още много хора да са го посетили,защото търсещите такива местенца ставаме все повече и повече.
     За тези които се интересуват мястото се намира на няколко километра от с.Невестино до село Лиляч.По това време в края на селото имаше табелка за черквата Св.Георги.Стигайки до малката черква е необходимо само да се огледате.Виждат се няколко огромни скални блока,а няколко метра в страни два големи каменни олтара.Поверието гласи,че на това място бездетните жени се изцеряват.Може би действа,защото благодарни хора бяха изградили в скалите импровизиран параклис с икони и различни малки предмети оставени за благодарност.Според друга една версия,която открих в Интернет това е място и за пречистване от зли сили.Каквото и да е,мястото наистина е живописно и развихря въображението какво ли точно се е случвало по тези места.А самата провиралка е под един камък,който изглежда като подпрян на скалите.Под него има процеп и там трябва да се ... провреш.Ако сте се чудили защо се нарича провиралка :)







 
А тук качвам всички прекрасни неизвестни места,които съм посетила: НЕПОЗНАТА БЪЛГАРИЯ

Няма коментари:

Публикуване на коментар