Страници

вторник, 22 декември 2015 г.

Хляб с коричка

 

  Тези дни попаднах на едно от кулинарните предавания на Жак Пепен,в което правеше различни хлябове.Тъй като не го гледах цялото,в последствие действах по памет и по една случайно открита рецепта за хляб Gros Pain,от негов сайт и която реших,че се отнася за същия този хляб.
   Аз не обичам да меся,нямам търпение нито чак такава агресия,която да си излея с блъскане на тесто.Затова реших,че с този хляб дори аз ще се справя.Съставките му са съвсем обикновени,само печенето беше по особено и отнема известно време заради втасването.
    Ако някой преди време ми беше казал,че водната пръскачка за цветя ще я използвам в кухнята,нямаше да му повярвам.
   Ето какво се получи в крайна сметка:

Какво е необходимо:
  • брашно - 4 чаени чаши,като имайте под ръка още една за допълване
  • сол - 2 чаени лъжички
  • суха мая - 2 чаени лъжички
  • хладка вода - 1 2/3 чаени чаши (тази точност се наложи от първия ми опит,когато сложих 2 чаени чаши и дойде в повече)
  • грис - 1 супена лъжица


  • Замесвате еластично тесто от 4 чаени чаши брашно,сол,мая и хладка вода.
  • В оригиналната рецепта пишеше 45 секунди в миксер за тесто,но аз нямам такъв затова месих на ръка.
  • Тестото се оставя на топло да втаса докато удвои обема си.Оригинално пишеше 3 часа,но аз нямах толкова затова го сложих във фурната на десетина градуса с открехната врата,колкото да имитирам топла стая и го оставих вътре за по малко от два часа.
  • Втасалото тесто се вади,добавя му се още малко брашно колкото да не залепва и отново се меси около минута.
  • В тава върху готварска хартия се поръсва малко грис.Тестото се оформя на топка,слага се в тавата и се покрива с голяма купа.Така се оставя отново да втасва докато удвои обема си.Около час и малко отгоре.Когато залепна по краищата на купата,реших че е готово.
  • С назъбен нож се правят разрези върху тестото и се поръсва с малко брашно за красив вид след изпичане.
  • Фурната е загрята на 220 градуса.Слагаме тавата и тук идва намесата на пръскачката.Пръскаме вода във фурната и затваряме веднага.Може и с пръсти да се напръска.Някак си трябва да създадете водна пара вътре за да може да се получи така желаната препечена коричка накрая.
Това използвах аз
  • Печем 5-10 минути и отново напръскваме бързо с вода.
  • На 20тата минута отново бързо напръскване и намаляваме фурната на 200 градуса 
  • Печем до получаване на хубава коричка.При мен беше половин час.За всеки случай проверих със шиш и си беше изпечен.
  • Оставяме хляба да изстине върху скара.Не му се слага обичайната кърпа,защото нашата крайна цел е хрупкава коричка.
  • Жак Пепен казва,че би искал последното му ястие да бъде пресен хляб намазан с масло.Съгласна съм като добавям и малко мерудия или самардала по сливенски.
  • Разкош!!!



 Да ви е сладко!

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар