Страници

сряда, 3 юни 2020 г.

Родопски марудници с бързо сладко от ягоди и череши

 
  
    Ще ме извините, но аз за тази вкусотия научих скоро.Все пак съм тракийка и не съм запозната с особеностите на родопските ястия толкова много.Но пък аз обичам да се изненадвам в кухнята и затова съм готова да приготвям ястия от близо и далече,че даже и задгранично.Но нали напоследък си стоим на нашата територия, затова и изпробвам само нашенски рецепти.И така заровена във виртуалното пространство по друг повод, ето че пред мен изникнаха едни пухкави и дебели палачинки, които просто нямаше как да не предизвикат кулинарното ми любопитство.
   Не мога да ви цитирам източника на рецептата, защото честно казано не е ясно кой първи я е споделил, а в девет от десет рецепти в различните сатове и блогове продуктите се повтаряха.Ако не беше нещо толкова вкусно, може би нямаше да го разказвам и аз, но си помислих, че ако има и други хора които не са се сблъсквали с тях, може пък при мен да го направят.А това си заслужава.
   Така че дами и господа представям ви родопски марудници.Една позната реагира: какви рудници? Не, това са палачинки и не са съвсем като другите, затова заслужават внимание.Не спирам да се удивлявам всеки път като науча нова българска рецепта.На всеки километър човек намира ново и различно ястие.
   По какво се различават от другите ли? Че стават по-дебели, но пухкави.По сочни, без да са жилави.Приличат си с катмите и палачинките по това, че с без една можеш, но само с една не става.



Какво е необходимо:
/ за повече хора удвоявайте и утроявайте, ще се наложи)


две яйца
200 грама кисело мляко
половин кафяна лъжичка сода
щипка сол
чаена чаша брашно
(200ml е чашата, не я препълвайте)

олио за тигана
масло за намазване на готовите марудници


  • В киселото мляко слагате содата да шупне.
  • Разбивате яйцата, прибавяте киселото мляко и разбърквате много добре.
  • Когато имате гладка смес започвате да добавяте брашното, солта.
  • Разбърквате гладка смес, която е гъста като боза.
Допълнение:Тъй като всички използваме различни брашна, киселото мляко при някои е по-гъсто, при други по-рядко, затова може да ни се разминават количествата.Ако ви се получи гъсто, разредете или с още кисело мляко или с вода.
  • Загрявате си тигана.Ех, ако имах сач щеше да е супер, но така и не мога да си намеря какъвто искам.
Един съвет, дори да ползвате тигани с незалепващо покритие пак пускайте малко олио.Дори капка да е която да разнесете,нека има.И никога не слагайте масло или ако слагате трябва да има и олио.Маслото веднага ще изгори и няма да ви хареса резултата.Маслото е винаги за намазване после.
  • Намазнявате тигана и с черпак слагате от сместа.За да я разпределите ползвайте дъного на черпака като правите кръгови движения.Не я правете голяма по цялата поръхност, трябва да е по-дебела от обикновена палачинка.
  • Когато се образуват мехурчета,обръщате.
  • Готовия марудник веднага намазвате с масло.
  • Добре е да се хапват веднага,не ги оставяйте да изстиват съвсем.




  И за да са съвършени, докато се правиха на единия котлон, на другия набързо сварих бързо сладко с ягоди и череши.

Едно бързо сладко с ягоди и череши:

   Взимате тенджерка, слагате плодовете.Ако са големи ягоди ги нарязвате, а на черешите махате костилките ( съвсем друго е да почистите шепа череши и съвсем друго килограм,така че не го мислете).Поръсвате със захар плодовете, наливате малко вода и пускате котлона.Ако се появи пяна, отстранявате я.Бъркате от време на време и оставяте толкова течно колкото си искате.
   На две чаени чаши плод аз слагам половин чаша захар и половин чаша вода (евентуално малко повече,ако искам да е по-течно).Всичко отнема 15-20 минути най-много от момента когато решите, че ще правите сладко.








А така приготвям голяма доза ягодово сладко:



2 коментара:

  1. Ох, толкова са апетитни тези снимки! Всеки път се опитвам да избягам от тях, но те ме преследват ли преследват. Няма да ти казвам с подробности какво ми причинява тази публикация... ще кажа просто, че изглеждат фантастично!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Напоследък всеки ден водя борба със себе си, да не ги правя постоянно :)

      Изтриване