Страници

понеделник, 12 ноември 2018 г.

Шкембе чорба по съседски



   Не зная защо има хора,които не обичат шкембе чорба.Малко сте пътували по пътищата родни и обяда не ви е заварвал в някое крайпътно заведение.Аз съм на път от малка и проблем със шкембето нямам,с приготвянето също.
   Днес обаче по преразказ ще ви представя един друг модел от тази чорбичка,а именно сръбския вариант.Правя едно голямо уточнение,че в Сърбия не съм я опитвала.Опитвала съм я в едно заведение със сръбска скара по нашите земи и ми хареса.Там обаче не се сетих да попитам как я правят,но я приготвих така както ми я разказаха след време и се получи както си я спомнях.
   Разликата между нашата и съседската е в повечето аромати,които използват и на мен лично,страшно много ми харесва така.Нищо лично,нашенска чорбичке.Другата седмица пак ще съм на път и пак ще се срещнем 😋



Какво използвах:

телешко шкембе - малко повече от килограм
глава лук
четири по-големи скилидки чесън
 суха червена чушка
супена лъжица червен пипер
супена лъжица брашно (с препечено става още по-хубаво)
десетина зърна черен пипер
един дафинов лист
две супени лъжици олио
сол
оцет

За застройка:
едно яйце
три супени лъжици кисело мляко
чаена лъжичка оцет


  • Напоследък си намирам почистено и нарязано шкембе.Аз само го накисвам във вода с оцет за час-два да се махне тежката миризма,ако има такава.
   Шкембето си трябва време за приготвяне,но ако имате тенджера под налягане чувствително ще го намалите.
   С някои особености: варите на най-слаба степен и на най-слаб котлон.В противен случай от шкембето няма да остане нищо.Моята тенджера има две степени,за варене на месо и зеленчуци и в този случай нагласям копчето за зеленчуци.
  • Измивам добре шкембето,слагам го в тенджерата,заливам с вода да го покрие.Все пак искаме да имаме едно добро количество чорба,но и да не издирваме парченцата шкембе вътре.
  • Прибавяме сол,дафинов лист и зърна черен пипер.
  • От момента на завирането на тенджерата варя един час.Проверявам и ако се налага му отпускам още малко време.
  • Спирам котлона,вадя,охлаждам малко и нарязвам на ситно.
  • В тенджера в малко олио задушавам нарязани на много ситно лука и чесъна.Прибавям нарязана на парченца сушена червена чушка.Оригинално ми казаха само чушка,но аз реших че със сушена червена ще е още по-добре.
  • Добавям червения пипер и брашното. 
  • Разбърквам и добавям малко от бульона на шкембето.Махам за малко от котлона за да може по лесно да разбъркам брашното.
  • Добавям нарязаното шкембе и заливам с бульона.
  • Варя десетина минути и застройвам със смес от разбити яйце,кисело мляко и оцет.




Ако супите са храна,която като мен особено много уважавате,опитайте и тези мои предложения:









Няма коментари:

Публикуване на коментар